اخبار سينما اخبار سينما .

اخبار سينما

بواسير يا هموروئيد چيست و چرا ليزر بهترين روش درمان است ؟

بواسير يا همان هموروئيد يكي از انواع شايع بيماري هاي نشيمنگاهي است. اين بيماري دردناك در دسته بيماري هاي مهلك و كشنده قرار ندارد با اين حال به شدت زندگي فرد را تحت تاثير قرار خواهد داد. و مشكلات بسياري را براي وي به همراه خواهد داشت. اين بيماري در اثر تورم و گشاد شدن وريد هاي ناحيه هاي مقعد ايجاد مي شود و حتي ممكن است در مراحل پيشرفته تر اين وريدهاي اتساع يافته به صورت زائده هاي گوشتي از ناحيه مقعد خارج شود.
به طور كلي عامل اين بيماري اعمال فشار به اين عروق در اثر عوامل مختلفي است. بواسير در دو نوع داخلي و خارجي يافت مي شود كه در نوع اول عروق داخل مقعد و در نوع دوم عروق خارج مقعد درگير بيماري مي شود. در ادامه به بررسي بيشتر اين بيماري و معرفي بهترين راهكار براي درمان آن مي پردازيم :

 

 

 

علت بواسير يا هموروئيد
علت بواسير يا هموروئيد پاره شدن بالشتك هاي هموروئيدي در اثر اعمال فشار به اين عروق است. از مواردي كه فشار وارده بر ناحيه مقعد را افزايش مي دهند، مي توانيم به اين موارد اشاره كنيم:

يبوست و اسهال مداوم و مزمن
زايمان
بارداري
جابه جايي اشياء سنگين
مصرف مداوم ملين
نشستن به مدت طولاني
وارد كردن فشار در توالت
رابطه جنسي مقعدي
علائم بواسير يا هموروئيد
علائم بواسير يا هموروئيد معمولاً در همه افراد مشاهده مي شود، البته ممكن است برخي افراد تمامي اين علائم را تجربه نكنند. علائم بسته به نوع بواسير و درجه آن متفاوت است از همين روي قبل از معرفي علائم به تشريح انواع و درجات مختلف بواسير مي پردازيم :

انواع بواسير يا هموروئيد
بواسير داخلي : در اين نوع بواسير عروق داخلي مجراي مقعد متورم مي شوند. به همين جهت بيمار معمولاً درد كمتري را تجربه مي كند، اما به سبب آسيب اين عروق در اثر عبور مدفوع سخت، سطح آنها آسيب ديده و دچار خونريزي مي شوند. به همين دليل بيمار مبتلا به بواسير نوع داخلي، خونريزي از مقعد و يا خون در مدفوع را تجربه مي كنند.
بواسير خارجي :در بواسير نوع خارجي عروق در خارج مقعد درگير بيماري مي شوند. در اين مورد بيمار درد بسيار زيادي را تجربه مي كند و خونريزي معمولاً كمتر است و اگر فرد دچار خونريزي شود، رنگ آن قرمز روشن است.
 

بواسير نوع داخلي در 4 درجه مختلف ظاهر مي شود :

درجه اول : عروق دچار افتادگي شده و داخل مجراي مقعد قرار مي گيرد. از همين روي فرد حتي پس از اجابت مزاج نيز احساس نياز به دفع دارد.
درجه دوم : در اين مورد عروق دچار افتادگي شده اند و از مقعد خارج مي شوند. اما پس از اجابت مزاج خود به خود به داخل باز مي گردند.
درجه سوم : در بواسير درجه سه عروق خارج شده از مقعد تنها با اعمال فشار دست به داخل باز مي گردد.
درجه چهارم : در اين نوع بواسير عروق خارج شده حتي با فشار دست نيز به داخل باز نمي گردد.
 

به اين ترتيب مهمترين نشانه هاي بواسير يا هموروئيد به اين شرح است :

درد
سوزش
خارش
خون در مدفوع
خونريزي از مقعد
زائده هاي گوشتي بيرون زده از مقعد
خروج ترشحات
تشخيص بواسير يا هموروئيد
براي تشخيص معمولاً مي توان با پزشك عمومي و يا متخصص گوارش مشورت نمود. تشخيص از بررسي علائم بيماري و نيز معاينه فيزيكي و انگشتي شروع مي شود. در مراحل بعدي ممكن است، پزشك از روش هاي ديگري براي تشخيص دقيق تر عارضه استفاده نمايد. اين روشها عبارتند از:

معاينه انگشتي : در اين روش پزشك با انگشت آغشته به ژل درون مقعد را معاينه مي كند.
كونولوسكوپي : در اين روش پزشك از يك لوله كوچك، قابل انعطاف و متصل به دوربين براي مشاهده كولون استفاده مي نمايد.
سيگموئيدوسكوپي : اين روش مشابه كونولوسكوپي است، با اين تفاوت كه در معاينه تنها قسمت انتهايي روده مورد توجه و معاينه قرار مي گيرد.
درمان بواسير يا هموروئيد
بواسير مشكل شايعي است اما غالبا ً درمان مشكلي ندارد. زيرا به جز در موارد حاد با استفاده از درمان هاي خانگي قابل رفع و درمان است. درمان اين بيماري بسته به درجات اين بيماري متفاوت است.

درمانهاي خانگي بواسير يا هموروئيد
مراقبت هاي خانگي بواسير در مراحل ابتدايي اين عارضه به رفع آن كمك مي نمايد. اين روشهاي خانگي شامل رعايت نكاتي است كه در برطرف نمودن علائم بيماري موثر است. برخي از مهمترين درمان هاي خانگي كه براي درمان بواسير توصيه مي شود، به اين شرح است:

حمام سيتز : حمام سيتز يا نشيمن شامل قرار دادن ناحيه كفل و لگن در آب نسبتاً گرم است، كه به رفع علائم بيماري كمك مي نمايد. استفاده از حمام سيتز در برطرف نمودن درد، سوزش، خارش و نيز بهبود حركات روده اي موثر است. براي تاثيرگذاري بيشتر مي توانيد به آب مقداري نمك اپسوم، جوش شيرين و ... بيافزاييد.
 

 

 

 

مصرف فيبر : از آنجايي كه يكي از علل اصلي بواسير يبوست است، بايد در ابتدا علت اصلي را رفع نمود. براي درمان يبوست مصرف فيبر توصيه مي شود. فيبر ماده اي مغذي است كه در روده هضم نميشود، در نتيجه تجمع كرده و حجم مدفوع را افزايش مي دهد و در درمان يبوست موثر است. براي رفع يبوست مي توانيد مصرف انواع ميوه ها و سبزيجات را در رژيم غذايي خود بگنجانيد.
مصرف كافي مايعات : مصرف مايعات به خصوص آب در هيدراته نگه داشتن بدن و نرم نمودن مدفوع اثرگذار است.
ورزش : فعاليت بدني كافي به درمان بواسير كمك مي كند. همچنين ورزش در برطرف نمودن يبوست و بهبود حركات روده نيز اثرگذار است.
مصرف ملين ها : در صورتي كه يبوست با استفاده از فيبر بهبود نيافت مصرف موقت ملين ها توصيه مي شود.
كمپرس يخ : سرد نمودن ناحيه مورد نظر مي تواند به كاهش درد بيماري كمك كند. از قرار دادن مستقيم يخ بر روي مقعد خودداري نماييد.
پماد آنتي هموروئيد : استفاده از اين پماد با دارا بودن خاصيت قابض و مسكن به رفع علائم بيماري كمك نموده و در درمان عارضه نيز موثر است.
 

درمان هاي پزشكي
در صورتي كه بواسير پس از طي يك هفته با استفاده از درمان هاي خانگي بهبود نيافت؛ بهتر است از درمان هاي پزشكي و تهاجمي تر براي رفع بيماري استفاده نماييد. برخي درمان هاي پزشكي مناسب براي درمان بواسير به اين شرح است:

رابربند
رابربند يكي از روشهاي پركاربرد درمان بواسير در گذشته بود. اين روش شامل قرار دادن كش لاستيكي مستحكمي به دور بواسير است كه ميتواند با قطع جريان خونرساني به بافت هموروئيدي موجب خشك آن شده و به درمان آن كمك نمايد. درمان رابربند به شدت دردناك بوده كه تحمل آن را مشكل مي كند. به علاوه اين درمان ممكن است، نتيجه دلخواه را نداشته باشد و همراه با ريسك عود مجدد بيماري باشد.

 

 

 

 

اسكلروتراپي
اسكلروتراپي روشي ساده و پركاربرد براي درمان بواسير و در كل عروق واريسي شده است. اين درمان شامل تزريق ماده اي مخصوص به عروق است كه در برطرف نمودن بيماري موثر است. اسكلروتراپي روشي سرپايي و ايمن و كم تهاجمي تر است كه جايگزين بهتري براي عمل جراحي است. در طي اين روش ماده اي به نام اسكلروزان به عروق متورم تزريق مي شود، اين عمل موجب چسبندگي ديواره اين عروق شده و در برطرف نمودن عروق هموروئيدي موثر است. اين روش درماني درد و خونريزي كمتري دارد اما از آنجايي كه درمان قطعي محسوب نمي شود، نمي توان از آن به عنوان بهترين روش درماني ياد كرد.

 

 

 

 

درمان جراحي
جراحي روش منسوخ شده درمان بواسير است. جراحي يا همان هموروئيد كتومي شامل استفاده از تيغ جراحي براي برداشت بافت هموروئيدي است. روش جراحي نياز به بستري قبل از عمل جراحي و طي دوران نقاهت دارد. همچنين عمل جراحي همراه با درد و خونريزي بسياري است كه مي تواند براي بيمار آزار دهنده باشد. و اما شايد مهمترين عيب اين روش درماني قطعي نبودن آن است زيرا پس از جراحي احتمال عود مجدد بيماري وجود دارد.

درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر
بهترين و قطعي ترين روش درمان بواسير استفاده از ليزر درماني است كه در طي آن از اشعه مادون قرمز براي خشك كردن بافت هاي هموروئيدي استفاده مي شود. درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر نه تنها درد و خونريزي ندارد بلكه عروق خوني و اعصاب در طي درمان ترميم مي شوند، و مي تواند از درد و خونريزي حاصل از بيماري نيز جلوگيري نمايد. به علاوه ليزر به صورت سرپايي، در مطب پزشك و در كمتر از يك ساعت انجام شده و مانع از اتلاف وقت مي شود. اما يكي از بهترين خصوصيات اين روش درماني قطعي بودن آن است كه از بازگشت دوباره عارضه جلوگيري به عمل مي آيد.

 

 

 

 

پيشگيري از بواسير يا هموروئيد
خوشبختانه بواسير از جمله بيماري هايي است كه با رعايت چند نكته ساده و قابل پيشگيري است، اين نكات عبارتند از :

مصرف كافي فيبر
ورزش و فعاليت بدني
نوشيدن آب
پرهيز از جا به جايي اجسام سنگين
خودداري از رابطه جنسي مقعدي
درمان يبوست
پرهيز از زور زدن در توالت
رعايت بهداشت فردي
پرهيز از زياده روي در مصرف ملين ها
 

منبع : https://jarah.clinic/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۲:۲۲ توسط:joodi موضوع: نظرات (0)

بهترين كلينيك هاي درمان بواسير (هموروئيد): كلينيك نوين و ايران كلينيك

 

شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه با بيماري هاي مقعدي مثل بواسير دست و پنجه نرم مي كنند و به دنبال راه حلي مطمئن و قطعي براي پايان دادن به مشكل خود هستند.رقابت تنگاتنگ است و انتخاب بهترين ها قطعا مي تواند دشوار و تعيين كننده باشد. مثل انتخاب بهترين كلينيك درمان بواسير. اين موضوع را دوستاني كه به دنبال چنين موضوعي هستند بهتر متوجه مي شوند. دو مجموعه ي درماني تخصصي را در زمينه ي تشخيص و درمان بواسير براي معرفي و نقد انتخاب كرده ايم كه كاملا متفاوت و منحصر به فردند. اگر به دنبال بهترين كلينيك درمان بواسير هستيد شايد بتواند پاياني براي جستجوهاي شما باشد:

ايران كلينيك و كلينيك نوين

 

با گسترش و رواج زندگي شهر نشيني مشكلات و بيماري هاي تازه اي به وجود آمده است كه تا پيش از اين رد پاي هيچ كدام از آنها در كتب طب سنتي ديده نمي شود و اين يعني يك اپيدمي گسترده و غيرمنتظره در حال وقوع است. افراد شايد از بيان بيماري هايي مثل ديابت و بيماري هاي قلبي هيچگونه ترس و خجالتي نداشته باشند و راحت درباره ي آنها حرف بزنند و به سراغ پزشك بروند ولي هرگز از بيماري هاي مثل بواسير و شقاق حرفي نمي زنند. به عبارت ديگر نام بيماري ها مقعدي بيشتر شبيه به يك تابو و خط قرمز شده است تا نام يك بيماري.

آيا مي دانيد بيماري هاي مقعدي كدام بيماري ها را شامل مي شود؟

بواسير چيست؟ بيماري هاي مقعدي حوزه ي وسيعي از بيماري ها هستند كه در بافت هاي گوناگون ناحيه ي مقعد به وجود مي آيند. اين بيماري ها كه با نام بيماري هاي نشيمنگاه هم شناخته مي شوند در 4 دسته ي زير تقسيم بندي مي شوند:

بواسير (هموروئيد) شقاق ( فيشر مقعدي ) كيست مويي يا سينوس پيلونيدال فيستول مقعدي

بواسير كه با نام علمي هموروئيد هم شناخته مي شود در اثر كشيدگي و پارگي رگ هاي ديواره ي مقعد به وجود مي آيد. عواملي مثل يبوست و زايمان طبيعي سخت مي تواند فشار بيش از اندازه اي به ديواره ها و بافت هاي ناحيه ي مقعد وارد كند. در اثر اين فشار قوق العاده شديد تمامي بافت هاي ديواره ي مقعد از جمله رگ ها تحت كشش شديد قرار مي گيرند و نتيجه ي اين امر از هم گسيختگي و تورم رگ ها و ايجاد بواسير است. عاملي كه در ايجاد اين بيماري نقش اصلي را ايفا مي كند فشار است و يبوست يكي از قوي ترين عوامل ايجاد اين بيماري شناخته شده است.

مشاهده كامل اين مطلب در سايت آسموني: https://www.asemooni.com/posts/345649/iran-clinic


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۰:۰۴ توسط:joodi موضوع: نظرات (0)