اخبار سینما اخبار سینما .

اخبار سینما

نیمی از مردم یکبار بواسیر (هموروئید) را تجربه می کنند

 

درمان بواسیر (هموروئید)
شاید در نگاه اول تصور کنید بواسیر تنها مختص به سالخوردگان است اما لازم است بدانید این بیماری حتی ممکن است کودکان زیر 5 سال و یا جوانان را نیز درگیر نماید زیرا که عروق و رگ های این ناحیه به شدت حساس بوده و احتمال آسیب آنها زیاد است.

 

بواسیر یا هموروئید بعنوان شایع ترین بیمار ناحیه ی مقعد شناخته می شود به حدی که می توان گفت نیمی از افراد، حداقل برای یکبار به این بیماری مبتلا می شوند به علاوه طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شده شیوع این بیماری در بین زنان بیشتر از مردان است زیرا یکی از علت های اصلی بواسیر، بارداری و زایمان می باشد.

 

در کنار موارد ذکر شده می توان گفت بواسیر در اغلب موارد افرادی در سنین بالاتر را درگیر می نماید زیرا که بافت نگهدارنده رگ ها با افزایش سن تضعیف شده پس راحت تر کشیده شده و آسیب پذیر تر می شوند.

 

ممکن است شما به این بیماری مبتلا شده باشید ولی از وقوع آن اطلاعی نداشته و یا دلیل درد و و خونریزی های مکرر ناحیه ی مقعد را ندانید، خونریزی از مقعد یا خون در مدفوع در اغلب موارد نشانه ای از بیماری بواسیر است. از طرفی دیگر، فرا گیر بودن و شباهت علائم بواسیر با دیگر بیماری ها موجب شده، بیماری های دیگر نیز به اشتباه بواسیر تشخیص داده شوند.

 

علت شیوع بالای این بیماری گسترده بودن عوامل آن است، به تعبیری دیگر می توان گفت، رفتار ها و فعالیت های بسیاری هستند که می تواند موجب ابتلا به بیماری بواسیر شوند و این امر نشان میدهد اغلب علت های این بیماری شناخته شده می باشد و قابل پیشگیری است.

 

 

بواسیر چیست و چگونه به وجود می آید؟
بواسیر را می توان التهاب عروق خونی در ناحیه ی مقعد تعریف نمود که موجب تورم، درد و خونریزی در این ناحیه می گردد. این بیماری می تواند عروق خونی در ناحیه ی داخل مقعد و یا خارج از آن را درگیر نماید.

 

عامل اصلی بواسیر را می توانیم وارد آمدن فشار به عروق این ناحیه معرفی کنیم که موجب کشیدگی و پارگی این آنها می گردد و به طبع درد و خونریزی را به همراه خواهد داشت.

ادامه در سایت تالاب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۶:۳۷ توسط:joodi موضوع: نظرات (0)